Twoje zdrowie jest najważniejsze

Fresh herbs in first aid kitZdrowy styl życia to sposób, który ma na celu zapewnić optymalne zdrowie ,dobre samopoczucie oraz minimalizować ryzyko zachorowania na choroby określane mianem społecznych. Do takich chorób zaliczane są przede wszystkim schorzenia układu sercowo­naczyniowego a także nowotwory.

Wpływ na nasze zdrowe mają przede wszystkim:

• dieta

• długość snu

• aktywność fizyczna

• zażywanie używek

Najważniejszym elementem zdrowego stylu życia jest odpowiednio zbilansowana dieta, która dostarczy w odpowiednich ilościach nie tylko składników odżywczych. Składniki odżywcze – białka, tłuszcze, węglowodany, dostarczają kalorii oraz budują tkanki, regulują przemianę materii zwiększają odporność organizmu. Błonnik natomiast perystaltykę jelit – zapobiega zaparciom i chroni przed rozwojem nowotworów układu pokarmowego. Witaminy i sole mineralne usuwają wolne rodniki, poprawiają wygląd skóry, i paznokci oraz budują np. kości (wapń, fosfor). Zdrowe odżywianie to m.in. spożywanie 5 posiłków (co 3­-4 godziny). Śniadanie należy zjeść w ciągu 30 minut od wstania z łóżka, a kolację ok. dwóch godzin przed snem. W innym wypadku poziom przemiany materii zmniejszy się i organizm będzie gromadził nadmiar kalorii w postaci tkanki tłuszczowej Przygotowując posiłki najlepiej wybierać produkty jak najmniej przetworzone, gdyż nie zawierają dodatków do żywności (konserwanty przeciwutleniacze, stabilizatory, emulgatory, słodziki), które mogą negatywnie wpływać na zdrowie.

Bardzo istotna jest również odpowiednia ilość snu, podczas którego organizm się regeneruje. Wiele badań epidemiologicznych wykazało, że osoby, które śpią około 6­-8 godzin na dobę, rzadziej chorują na schorzenia układu krążenia, nerwowego jak depresja czy nerwica, a także zabójcza otyłość. Ważna jest także jakość snu. W pomieszczeniu, w którym śpimy powinna być temperatura około 21-­22 stopni Celsjusza oraz powinno być dobrze wywietrzone. W przeciwnym razie możemy obudzić się z bólem głowy

Aktywność fizyczna. Regularne uprawianie sportu– spacery, jazda na rowerze, rolkach, czy bieganie zapobiega gromadzeniu się tkanki tłuszczowej i nadwadze. Podczas aktywności fizycznej krew szybciej płynie w naczyniach krwionośnych, dzięki czemu tkanki są lepiej ukrwione oraz dotlenione. Jeżeli ktoś nie ma czasu na regularne uprawianie spotu, powinien zwiększyć swoją aktywność, podczas urlopu. Zamiast wylegiwania się cały dzień na plaży warto wybrać się w góry. Podczas wspinaczek pracują wszystkie partie mięśni oraz kształtuje się sylwetka.

Używki a zdrowie. Stosowanie używek wpływa negatywnie na zdrowie. Podczas palenia papierosów generowane jest mnóstwo wolnych rodników, które uszkadzają tkanki komórki, przyśpieszają proces starzenia się organizmu oraz powodują nowotwory (jamy ustnej, żołądka, pęcherza). Z kolei alkohol jest bardziej kaloryczny (1 g= 7 kcal) od węglowodanów i białek. Picie alkoholu, zwłaszcza piwa, do którego zazwyczaj spożywamy słone paluszki, orzeszki czy chipsy, sprzyja nadwadze i otyłości oraz nadciśnieniu tętniczemu.

Ponieważ zdajemy sobie sprawę, jak trudno zastosować się do w/w wytycznych, postanowiliśmy wyjść naprzeciw dzisiejszym oczekiwaniom społecznym i stworzyliśmy gamę produktów, które pomogą Państwu prowadzić zdrowszy tryb życia i cieszyć się na co dzień lepszym samopoczuciem.